måndag 2 november 2009

Per med fästing i pannan



Sist jag var till Djurkliniken Roslagstull var med undulaten Per, som jag hittade på cykelvägen.Det visade sig efter några dagar att han hade en fästing i pannan. Först sprang jag med honom till djursjukhuset härintill men de kunde inget om fåglar så jag blev tvungen att ta en taxi till Roslagstull och fick som väl var en akuttid då jag kom fram. Ta bort en fästing trodde jag alla veterinärer kunde. Om jag inte vore så harig skulle jag gjort det själv. Att "frakta" Per var inget problem eftersom han redan satt i en transportbur.

Simon sover lugnt. Tittade på honom nyss. Han sitter som han brukar. Ingen påverkan på andning eller att gumpen rör sig mer än vanligt -som jag hört kan vara ett tecken på sjukdom. Han har under kvällen ätit ordentligt och hoppat runt precis som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar